Pri objednávkach v rámci Slovenska nad 38 € poštovné len 1 €, pri doprave kuriérom a zásielkovňou dokonca zdarma!


OBCHODNÉ PODMIENKY

 
Všetky ceny sú vyobrazené v Euro vrátane prislúchajúcej DPH. Všetky akcie platia do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom tovare nie je uvedené inak.

Ponuka internetového obchodu www.alterego.sk (ďalej predávajúci) je vytvorená vždy z aktuálnych zásob tovaru na sklade, ktorý je aktualizovaný najmenej 5x týždenne.

Predávajúci umožňuje zákazníkovi (ďalej kupujúcemu) nasledujúce formy úhrady tovaru:
  • Osobný odber v predajni Kníhkupectvo alter ego, Hlavné námestie 3, 06001 Kežmarok pre kupujúcich z Kežmarku, Popradu a okolia) s úhradou v hotovosti alebo platobnou kartou. Predajné ceny internetového obchodu predávajúci poskytuje pri osobnom odbere výhradne na základe objednávky vytvorenej v internetovom obchode www.alterego.sk.
  • Dobierka pri doručení Slovenskou poštou, kuriérom, v pobočke doručovacej služby Zásielkovňa - kupujúci vypláca sumu za zásielku pri jej prevzatí.
  • Elektronická platba - kupujúci uhrádza platbu prostredníctvom elektronického bankovníctva v momente uzavretia objednávky. Momentálne sú poskytované elektronické platobné služby TatraPay, e-platby VUB, Sporopay, Uniplatba, ČSOB, Trustpay, elektronické platby Poštovej banky a služba GP WEBPAY - úhrada prostredníctvom platobnej karty MASTERCARD a VISA. Doručenie je vykonané Slovenskou poštou, kuriérom alebo prostredníctvom doručovacej služby Zásielkovňa.
 

Vybavenie objednávky (návrh a uzavretie kúpnej zmluvy)

 
V ponuke internetového obchodu predávajúci uvádza pri každom titule stav (teraz) na sklade, v lehote dostupnosti 7 dní, 21 dní a stav vypredaný. Objednávky sú vybavované v pracovných dňoch v čase 8.00-18.00, t.j. objednávky poslané kupujúcim mimo uvedeného pracovného času sú realizované v nasledujúci pracovný deň. Objednávky obsahujúce položky v lehote dostupnosti 7-21 dní sú vybavované v momente ich skompletovania (7 alebo viac dní po zaslaní objednávky), prípadne vybavené čiastkovo po dohode s kupujúcim.

Objednávky s doručením kuriérnou službou sú odosielané v pracovných dňoch v čase 8.00 (rozhodujúci zberný čas kuriérnej služby). Objednávky prijaté po tomto čase sú vybavované nasledujúci pracovný deň. V prípade objednávky titulov, ktoré nie sú momentálne na sklade, predávajúci upozorní kupujúceho na posun termínu dodania s ohľadom na využitie kuriérnej služby a po dohode poskytne inú formu dodania (Slovenská pošta).

Po odoslaní objednávky bude objednávka spracovaná a na e-mail kupujúceho bude obratom doručené potvrdenie o prijatí objednávky predávajúcim; na uvedenú e-mailovú adresu budú kupujúcemu v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom objednávky.
Potvrdenie o prijatí objednávky obsahuje číslo objednávky, dátum a čas jej vytvorenia, adresu, telefonický kontakt a e-mail predávajúceho, adresu, telefonický kontakt (ak ho kupujúci uviedol) a e-mail kupujúceho, zoznam a počet objednaných položiek a odhadovaný termín doručenia. Upresnenie termínu doručenia obdrží kupujúci v deň skutočného odoslania vybavenej objednávky predávajúcim. Súčasťou zásielky je kópia objednávky, pokladničný doklad, prípadne iný daňový doklad vyžiadaný kupujúcim a záručný list (ak je súčasťou tovaru). 


Pred odoslaním objednávky bude kupujúci vyzvaný(á), aby zaškrtnutím políčka potvrdil(a), že sa oboznámil(a) s obchodnými podmienkami internetového obchodu alterego.sk, v plnom rozsahu porozumel(a) ich obsahu a že s nimi súhlasí. Bez jeho (jej) vedomého súhlasu objednávka nebude odoslaná.


Dodacia lehota a cena poštovej/kuriérnej služby

Dodacia lehota je súčtom lehoty dostupnosti na sklade predávajúceho a dodacej lehoty poštovej a kuriérnej služby.

Zdroj: Slovenská pošta, a.s.
Poštové podmienky: DOPORUČENÁ ZÁSIELKA - Vnútroštátny styk, Účinnosť od 01. 01. 2015,
bod 1.1  
Doporučený list 2. triedy 
Doporučená zásielka dodávaná v lehote prepravy D+2 (dodanie druhý pracovný deň po dni podania).

Poštové podmienky: BALÍK - Vnútroštátny styk, Účinnosť od 01. 01. 2015,
bod 1.1. 
a) Balík na adresu (Balík doručí SP na odovzdávacie miesto podľa adresy uvedenej na balíku alebo adresnom štítku),
bod 1.2. Lehota prepravy balíka je D+2 (dodanie druhý pracovný deň po dni podania).


Ceny sú uvedené v EUR vrátene DPH v príslušnej sadzbe

Spôsob odberu/doručenia dodacia lehota  dobierka
 
  el. platba
 
Osobný odber kupujúcim v predajni (Kežmarok a okolie) + 1 pracovný deň       0,-   0,-
         
Odoslanie Slovenskou poštou (doporučený list, alebo obchodný balík) + 2 pracovné dni, suma   do 38 €       3,00   2,00  
  + 2 pracovné dni, suma nad 38 €       1,-   1,-
         
Odoslanie kuriérom + 1 pracovný deň, suma   do 38 €       3,60   3,00 
  + 1 pracovné deň, suma nad 38 €       0,-   0,-
         
Odoslanie prostredníctvom
služby Zásielkovňa na zákazníkom
určenú pobočku v rámci Slovenskej republiky*
+ 1 pracovný deň, suma   do 38 €  3,-   2,50
  + 1 pracovný deň, suma nad 38 €  0,-   0,-
         
Odoslanie prostredníctvom
služby Zásielkovňa na zákazníkom
určenú pobočku v rámci Českej republiky* 
+2 pracovné dni 4,-   3,50
_______________________________________________________
*) Predávajúci si vyhrádza právo odmietnuť odoslanie alebo pozmeniť spôsob doručenia ak zásielka s vybranou službou Zásielkovňa presiahne hmotnosť 10 kg alebo súčet rozmerov 150 cm alebo maximálnu dĺžku jednej strany 120 cm (minimálne rozmery sú 10x7x1 cm). maximálna výška dobierky Zásielkovne je 700 €.

Zahraničie: sadzby sú určené individuálne podľa hmotnosti zásielky.
Orientačné poštovné pre zásielky do zahraničia je na stránke www.posta.sk
 Najčastejšie posielané zásielky
do Českej republiky:  do 500 g: 4,30 €, do 1 kg: 8,10 €, do 2 kg 12,80 €,
do európskych krajín do 500 g: 5,50 €, do 1 kg: 8,80 €, do 2 kg: 14,30 €, ceny platné v roku 2017. Ceny môžu byť vyššie, pokiaľ zásielka nesplní parametre listu (napríklad objednaný glóbus, prípadne tovar vyžadujúci poistenie alebo balenie "krehké"). 

(Úložná lehota Slovenskej pošty je 18 dní od dátumu oznámenia o uložení.)

Cena poštovej/kuriérnej služby sa pripočítava k úhrnnej cene objednaného tovaru.



Darčekové balenie


 

Kupujúci si službu Darčekové balenie môže zvoliť zakliknutím vo formulári objednávky. Cena služby je 0,20 € na 1 kus objednaného tovaru.

 



Prevzatie zásielky



Kupujúci je povinný skontrolovať zásielku, teda tovar ako aj jeho obal ihneď po doručení v prítomnosti zástupcu predávajúceho. V prípade zistenia existencie vady tovaru je zástupca predávajúceho povinný umožniť kupujúcemu vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe vady tovaru, ktorého správnosť potvrdí zástupca predávajúceho. Na základe takto vyhotoveného záznamu doručeného predávajúcemu môže následne kupujúci odmietnuť prevziať dodaný tovar s vadou alebo potvrdiť doručenie tovaru s vadou a následne uplatniť reklamáciu vád tovaru u predávajúceho alebo určenej osoby. V prípade ak kupujúci odmietne prevziať dodaný tovar s vadou, všetky účelne vynaložené náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu znáša predávajúci.

Reklamácie

 
Na tovar ponúkaný predávajúcim sa vzťahujú všeobecné podmienky Obchodného a Občianskeho zákonníka.
Záručná doba na ponúkaný tovar je 24 mesiacov od dňa prevzatia tovaru kupujúcim a vzťahuje sa na skryté výrobné vady tovaru (chybná tlač, rozpad väzby bez fyzického namáhania, vplyvu vlhkosti a teploty a pod.). Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru zákazníkom. Záručný servis zabezpečuje prevádzkovateľ internetového obchodu. 
Nekompletnosť zásielky alebo poškodenie tovaru je nutné oznámiť do 48 hodín od prevzatia zásielky e-mailom na adresu info@alterego.sk alebo telefonicky– čísla sú k dispozícii v sekcii Kontakt. Záruka sa nevzťahuje na knižný obsah, publikované chybné alebo zavádzajúce údaje. Pri uplatňovaní reklamácie doručí kupujúci reklamovaný tovar spolu s popisom vady tovaru a kópiou daňového dokladu, ktorý slúži ako záručný list, na adresu sídla predávajúceho, uvedenú v týchto Všeobecných obchodných podmienkach.
Odporúčame vám tovar poistiť. Zásielky na dobierku nepreberáme.
Predávajúci rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok. O výsledku reklamácie bude kupujúci informovaný bezprostredne po ukončení reklamačného konania telefonicky alebo prostredníctvom e-mailu.


Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:
a) odovzdaním opraveného tovaru,
b) výmenou tovaru,
c) vrátením kúpnej ceny tovaru,
d) vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,
e) písomnou výzvou na prevzatie predávajúcim určeného plnenia,
f) odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.

V prípade odôvodneného zamietnutia reklamácie obdrží kupujúci spolu s vráteným reklamovaným tovarom kópiu reklamačného protokolu.

V prípade kladného vybavenia reklamácie kupujúci obdrží opravený, prípadne vymenený tovar za bezchybný spolu s čiastkou poukázanou na účet kupujúceho, zodpovedajúcou vynaloženým nákladom na doručenie reklamovaného tovaru predávajúcemu spolu s kópiou reklamačného protokolu.

V prípade nerealizovateľnej výmeny tovaru po dohode s kupujúcim predávajúci vráti čiastku za reklamovaný tovar na kupujúcim určený bankový účet, resp. poštovú adresu v lehote 14 dní, po doručení daňového dokladu, ktorý bol kupujúcemu vystavený a odoslaný spolu s objednaným tovarom, resp. poskytne kupujúcemu iný tovar v zodpovedajúcej cene (po dohode s kupujúcim) a zároveň mu bude spolu s tovarom, resp. prostredníctvom e-mailu doručený doklad o vybavení reklamácie.


Ak kupujúci reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov od uzavretia kúpnej zmluvy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe vyjadrenia znalca alebo stanoviska vydaného autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou alebo stanoviska určenej osoby (ďalej len “odborné posúdenie tovaru“). Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemôže predávajúci od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie tovaru ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením tovaru.


Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od uzavretia kúpnej zmluvy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže kupujúci zaslať tovar na odborné posúdenie. Ak kupujúci tovar zašle na odborné posúdenie určenej osobe uvedenej v doklade o vybavení reklamácie, náklady odborného posúdenia tovaru, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za reklamovanú vadu tovaru, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia tovaru záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenej reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie tovaru, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť. 


Vrátenie tovaru
 
Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu v súlade s ust. § 7 a nasl. Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“) v lehote 14 dní od prevzatia tovaru, resp. odo dňa uzavretia zmluvy o poskytnutí služby alebo zmluvy o poskytovaní elektronického obsahu nedodávaného na hmotnom nosiči, ak predávajúci včas a riadne splnil informačné povinnosti podľa ust. § 3 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
 
V súlade s ust. § 7 ods. 6 zákona č. 102/2014 Z.z. zákazník nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:
- predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale a predaj periodickej tlače,
- predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovo-obrazových záznamov, kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak zákazník tento obal rozbalil,
- poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom zákazníka a zákazník vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy,
- predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený, napr. tovar textilného charakteru.
 
Odstúpenie od zmluvy musí kupujúci urobiť písomnou formou spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od zmluvy, alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči alebo pomocou formulára, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto obchodných a reklamačných podmienok. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty podľa ust. § 7 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
Kupujúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je kúpa tovaru aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca s kúpnou zmluvou, od ktorej kupujúci odstúpil.
 
Kupujúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr však v lehote do 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy zaslať tovar späť na adresu sídla prevádzkovateľa alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci navrhol, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety tohto bodu týchto obchodných a reklamačných podmienok sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. 
Kupujúci je povinný doručiť predávajúcemu tovar kompletný vrátane kompletnej dokumentácie, nepoškodený, podľa možnosti v originálnom obale a nepoužívaný.
Odporúča sa tovar poistiť. Zásielky na dobierku predávajúci nepreberá. Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov. Predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu platby podľa tohto bodu týchto obchodných a reklamačných podmienok pred tým, ako mu je doručený tovar alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.

Poučenie kupujúceho o uplatnení práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy
 


Stornovanie objednávky kupujúcim

 
Kupujúci je oprávnený svoju objednávku stornovať bez uvedenia dôvodu do 2 hodín od odoslania objednávky e-mailom na adresu info@alterego.sk, s uvedením čísla objednávky a svojho mena, priezviska a adresy, alebo správou SMS, prípadne telefonicky na mobil 0905 847 501, 0905847 502, 0911 847501, telefonicky na pevnú linku 052 452 4021.


Vrátenie peňazí


V prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti budú finančné prostriedky po stornovaní objednávky, resp. odstúpení od zmluvy vrátené kupujúcemu bezodkladne najneskôr však v lehote 14 dní na ním určený účet, pokiaľ sa s predávajúcim nedohodne inak.


Stornovanie objednávky predávajúcim


Predávajúci si vyhradzuje právo stornovať objednávku kupujúceho v prípade, že objednaný tovar sa v čase objednávania vypredal a nie je možné ho zo strany predávajúceho zabezpečiť v lehote alebo v cene určenej týmito obchodnými podmienkami a nedohodne sa s kupujúcim na náhradnom plnení. O stornovaní objednávky bude kupujúci informovaný telefonicky alebo e-mailom a v prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti mu budú finančné prostriedky vrátené do 14 dní na ním určený účet, pokiaľ sa s predávajúcim nedohodne inak.


Alternatívne riešenie sporov

Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

 
Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim Kníhkupectvo alter ego, s.r.o., Hlavné námestie 3, 060 01 Kežmarok, SK, IČO: 36492922, IČ DPH: SK2021807029je Slovenská obchodná inšpekcia Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27, www.soi.sk alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk); spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.
 
Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.


Osobné údaje a registrácia


V objednávkovom formulári predávajúci vyžaduje len meno, priezvisko (názov firmy alebo inštitúcie), ulicu, číslo domu, PSČ a názov obce (mesta), u firiem a inštitúcií IČO a DIČ (IČ DPH). Predávajúci nevyžaduje žiadne informácie osobného charakteru (číslo občianskeho preukazu, rodné číslo, vek, národnosť, pohlavie, rodinný stav, príjem objednávajúceho), ktoré by mohli byť akokoľvek zneužité treťou osobou. Pre komunikáciu predávajúci vyžaduje prednostne e-mail kupujúceho, prípadne mobilné telefónne číslo. Informácie, ktoré kupujúci poskytuje predávajúcemu prostredníctvom objednávkového formulára, slúžia výlučne pre potrebu poskytnutia konkrétnej služby a nebudú ďalej poskytované tretím osobám ani inak komerčne využívané.


Registrácia kupujúceho je nepovinná, z registrácie pre kupujúceho vyplývajú nasledujúce výhody:
 
  • Registrovanému kupujúcemu sú s jeho súhlasom poskytované informácie o novinkách a akčných ponukách.
  • Registrovaný kupujúci má prístup k histórii a online stavu vybavenia svojich objednávok.
  • Uhradené objednávky registrovaného kupujúceho sú sumarizované, po prekročení limitu 166 € registrovaný kupujúci obdrží bonus 10 € vo forme odpočtu sumy z nasledujúcej objednávky. V prípade, že je objednávka vrátane ceny poštovej/kuriérnej služby nižšia alebo rovná výške bonusu, bude tovar registrovanému kupujúcemu dodaný v úhrnnej cene s 0 €. Po vyčerpaní bonusu sú uhradené objednávky opätovne napočítavané do limitu 166 €.
     

Spracovanie a ochrana osobných údajov


1. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci v prípade, že je fyzickou osobou je povinný oznámiť predávajúcemu v objednávke svoje meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo telefónu a mailovú adresu.


2. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci v prípade, že je právnickou osobou je povinný oznámiť predávajúcemu v objednávke svoje obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO, číslo telefónu a mailovú adresu.


3. Kupujúci si môže kedykoľvek skontrolovať a zmeniť poskytnuté osobné údaje po prihlásení sa na internetovej stránke elektronického obchodu v časti "Môj profil". Úplné zrušenie registrácie vykoná predávajúci na základe e-mailovej výzvy kupujúceho do 2 dní od jej doručenia.


4. Predávajúci týmto oznamuje kupujúcemu, že zmysle ust. § 10 ods. 3 písm. b) zákona č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len "ZnOOÚ) predávajúci ako prevádzkovateľ bude v procese uzatvárania kúpnej zmluvy spracúvať osobné údaje kupujúceho bez jeho súhlasu ako dotknutej osoby, keďže spracúvanie osobných údajov
kupujúceho bude vykonávané predávajúcim v predzmluvných vzťahoch s kupujúcim a spracúvanie osobných údajov kupujúceho je nevyhnutné na plnenie z kúpnej zmluvy, v ktorej vystupuje kupujúci ako jedna zo zmluvných strán.

5. Kupujúci môže zaškrtnutím príslušného políčka pred odoslaním objednávky vyjadriť svoj súhlas v zmysle ust. § 11 ods. 1 zákona, aby predávajúci spracoval a uschovával jeho osobné údaje, najmä tie, ktoré sú uvedené vyššie a/alebo ktoré sú potrebné pri činnosti predávajúceho týkajúcej sa zasielania informácií o nových produktoch, zľavách a akciách na ponúkaných tovaroch a spracovával ich vo všetkých svojich informačných systémoch, týkajúcich sa zasielania informácií o nových produktoch, zľavách a akciách na ponúkaných tovaroch.

6. Predávajúci sa zaväzuje, že bude s osobnými údajmi kupujúceho zaobchádzať a nakladať v súlade s platnými právnymi predpismi SR.
7. Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s ust. § 6 ods. 2 písm. c) ZnOOÚ osobné údaje bude získavať výlučne na účel uvedený v týchto obchodných a reklamačných podmienkach.
8. Predávajúci vyhlasuje, že na iné účely ako je uvedené v týchto obchodných a reklamačných podmienkach bude získavať osobné údaje vždy osobitne na základe súhlasu kupujúceho a zároveň zabezpečí, aby sa tieto osobné údaje spracúvali a využívali výlučne spôsobom, ktorý zodpovedá účelu na ktorý boli zhromaždené a nebude ich združovať s osobnými údajmi, ktoré boli získané za účelom plnenia kúpnej zmluvy.

9. Kupujúci udeľuje predávajúcemu súhlas podľa bodu 5 článku Spracovanie a ochrana osobných údajov Obchodných podmienok na dobu určitú do splnenia účelu spracúvania osobných údajov kupujúceho. Predávajúci o splnení účelu spracúvania zabezpečí bezodkladne likvidáciu osobných údajov kupujúceho. Súhlas so spracovaním osobných údajov môže kupujúci odvolať kedykoľvek písomnou formou. Súhlas zanikne v lehote 1 mesiaca od doručenia odvolania súhlasu kupujúcim predávajúcemu.

10. Kupujúci bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka pred odoslaním objednávky potvrdil, že predávajúci mu dostatočným, zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom oznámil:
a) svoje identifikačné údaje
b) identifikačné údaje tretej strany, ktorou je spoločnosť, ktorá doručí kupujúcemu objednaný tovar
tak, že tieto údaje sú uvedené v akceptácii,
c) účel spracúvania osobných údajov ktorým je uzavretie kúpnej zmluvy medzi predávajúcim
a kupujúcim,
d) že bude spracúvať osobné údaje kupujúceho v rozsahu meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo telefónu a mailovú adresu, ak je kupujúci fyzickou osobou a v rozsahu obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO, číslo telefónu a mailovú adresu ak je kupujúci právnickou osobou,
e) že požadované osobné údaje je kupujúci povinný poskytnúť,

11. Predávajúci vyhlasuje, že bude spracúvať osobné údaje v súlade s dobrými mravmi a bude konať spôsobom, ktorý neodporuje ZnOOÚ ani iným všeobecne záväzným právnym predpisom a ani ich nebude obchádzať. Predávajúci vyhlasuje, že súhlas dotknutej osoby si nebude vynucovať a ani podmieňovať hrozbou odmietnutia zmluvného vzťahu, služby, tovaru alebo povinnosti ustanovenej predávajúcemu.

12. Kupujúci má právo na základe písomnej žiadosti od predávajúceho vyžadovať
a) potvrdenie, či sú alebo nie sú osobné údaje o jeho osobe spracúvané,
b) účel spracúvania osobných údajov,
c) vo všeobecne zrozumiteľnej forme informácie o spracúvaní svojich osobných údajov v informačnom
systéme a o jeho stave v rozsahu:
i) identifikačné údaje predávajúceho a zástupcu predávajúceho, ak bol vymenovaný,
ii) identifikačné údaje sprostredkovateľa; to neplatí, ak predávajúci pri získavaní osobných údajov
nepostupuje podľa § 8 ZnOOÚ,
d) vo všeobecne zrozumiteľnej forme presné informácie o zdroji, z ktorého získal jeho osobné údaje na
spracúvanie,
e) vo všeobecne zrozumiteľnej forme odpis jeho osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,
f) doplňujúce informácie, ktoré sú s ohľadom na všetky okolnosti a podmienky spracúvania osobných
údajov potrebné pre kupujúceho na zaručenie jej práv a právom chránených záujmov v rozsahu
najmä
i) poučenie o dobrovoľnosti alebo povinnosti poskytnúť požadované osobné údaje; ak predávajúci získava osobné údaje kupujúceho na základe súhlasu kupujúceho podľa § 11 ZnOOÚ, oznámi jej aj čas platnosti súhlasu, a ak kupujúceho povinnosť poskytnúť osobné údaje vyplýva z priamo
vykonateľného právne záväzného aktu Európskej únie, medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná, alebo zákona, predávajúci oznámi kupujúcemu právny základ, ktorý jej túto povinnosť ukladá, a upovedomí ju o následkoch odmietnutia poskytnúť osobné údaje,
ii) informácie o tretích stranách, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že im budú osobné údaje poskytnuté,
iii) okruh príjemcov, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že im budú osobné údaje sprístupnené,
iv) formu zverejnenia, ak majú byť osobné údaje zverejnené,
v) tretie krajiny, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že sa do týchto krajín uskutoční prenos
osobných údajov,
g) opravu jeho nesprávnych, neúplných alebo neaktuálnych osobných údajov, ktoré sú predmetom
spracúvania,
h) likvidáciu jeho osobných údajov, ak bol splnený účel ich spracúvania; ak sú predmetom spracúvania
úradné doklady obsahujúce osobné údaje, môže požiadať o ich vrátenie,
i) likvidáciu jeho osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania, ak došlo k porušeniu ZnOOÚ
alebo iného platného právneho predpisu SR.

13. Kupujúci na základe bezplatnej písomnej žiadosti má právo u predávajúceho namietať voči:
a) spracúvaniu jeho osobných údajov, o ktorých predpokladá, že sú alebo budú spracúvané na účely priameho marketingu bez jeho súhlasu a žiadať ich likvidáciu,
b) využívaniu osobných údajov uvedených v § 10 ods. 3 písm. d) na účely priameho marketingu v poštovom styku, alebo
c) poskytovaniu osobných údajov uvedených v § 10 ods. 3 písm. d) na účely priameho marketingu.

14. Kupujúci na základe bezplatnej písomnej žiadosti má právo u predávajúceho namietať voči spracúvaniu osobných údajov v prípadoch podľa § 10 ods. 3 písm. a), e), f) alebo g) ZnOOÚ vyslovením oprávnených dôvodov alebo predložením dôkazov o neoprávnenom zasahovaní do jej práv a právom chránených záujmov, ktoré sú alebo môžu byť v konkrétnom prípade takýmto spracúvaním osobných údajov poškodené; ak tomu nebránia zákonné dôvody a preukáže sa, že námietka kupujúceho je oprávnená, predávajúci je povinný osobné údaje, ktorých spracúvanie kupujúci namietal, bez zbytočného odkladu blokovať a zlikvidovať ihneď, ako to okolnosti dovolia.

15. Kupujúci na základe písomnej žiadosti alebo osobne, ak vec neznesie odklad, ďalej má právo u predávajúceho kedykoľvek namietať a nepodrobiť sa rozhodnutiu predávajúceho, ktoré by malo pre neho právne účinky alebo významný dosah, ak sa také rozhodnutie vydá výlučne na základe úkonov automatizovaného spracúvania jej osobných údajov. Kupujúci má právo žiadať predávajúceho o preskúmanie vydaného rozhodnutia metódou odlišnou od automatizovanej formy spracúvania, pričom predávajúci je povinný žiadosti kupujúceho vyhovieť, a to tak, že rozhodujúcu úlohu pri preskúmaní rozhodnutia bude mať oprávnená osoba; o spôsobe preskúmania a výsledku zistenia predávajúci informuje kupujúceho v lehote najneskôr do 30 dní od prijatia žiadosti alebo požiadavky. Kupujúci nemá toto právo iba v prípade, ak to ustanovuje osobitný zákon, v ktorom sú upravené opatrenia na zabezpečenie oprávnených záujmov kupujúceho, alebo ak v rámci predzmluvných vzťahov alebo počas existencie zmluvných vzťahov predávajúci vydal rozhodnutie, ktorým vyhovel požiadavke kupujúceho, alebo ak predávajúci na základe zmluvy prijal iné primerané opatrenia na zabezpečenie oprávnených záujmov kupujúceho.

16. Ak kupujúci uplatní svoje právo písomne a z obsahu jeho žiadosti vyplýva, že uplatňuje svoje právo,žiadosť sa považuje za podanú podľa tohto zákona; žiadosť podanú elektronickou poštou alebo faxom kupujúci doručí písomne najneskôr do troch dní odo dňa jej odoslania.

17. Kupujúci pri podozrení, že jeho osobné údaje sa neoprávnene spracúvajú, môže podať o tom oznámenie Úradu ma ochranu osobných údajov. Ak kupujúci nemá spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu, jeho práva môže uplatniť zákonný zástupca.

18. Predávajúci je povinný písomne vybaviť žiadosť kupujúceho podľa tohto čl. týchto obchodných a reklamačných podmienok, resp. vyhovieť požiadavkám kupujúceho podľa ZnOOÚ a písomne ho informovať najneskoršie do 30 dní od prijatia žiadosti alebo požiadavky.

19. Obmedzenie práv kupujúceho podľa § 28 ods. 2 ZnOOÚ predávajúci bezodkladne písomne oznámi dotknutej osobe a Úradu ma ochranu osobných údajov.

20. Predávajúci oznamuje týmto kupujúcemu, že v súlade s ust. § 15 ods. 1 písm. e) bod 3 a bod 4 ZnOOÚ pri spracúvaní osobných údajov kupujúceho sa predpokladá, že osobné údaje kupujúceho budú poskytnuté a sprístupnené nasledovným tretím stranám, resp. okruhu príjemcov:

Slovenská Pošta, a.s., Partizánska cesta 9,  97599 Banská Bystrica 1, IČO 36 631 124, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica, Oddiel Sa, Vložka číslo:  803/S

Direct Parcel Distribution SK s.r.o., Technická 7, 82104 Bratislava, IČO: 35 834 498,  zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, Oddiel:  Sro, Vložka číslo:  26367/B

GLS General Logistics Systems Slovakia s.r.o., Lieskovská cesta 13, 96221 Lieskovec, IČO 36624942, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica, Oddiel:  Sro Vložka číslo:  9084/S
 

Zásielkovňa s. r. o., Šustekova 3697/49, 851 04 Bratislava, IČO 48136999, IČ DPH SK2120099014 zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel: s.r.o., vložka číslo: 105158/B


21. Informačné systémy elektronického obchodu predávajúceho sú zaregistrované v zmysle zákona č.
122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov Úradom na ochranu osobných údajov SR. pod číslom 201402525/2013.




 

Aktualizácia osobných údajov a zrušenie registrácie


Aktualizáciu osobných údajov a aktiváciu/deaktiváciu svojho e-mailu v rozosielacej databáze môže registrovaný kupujúci uskutočniť priamo v on-line režime na web stránke internetového obchodu ihneď po prihlásení. Pokiaľ bude chcieť kupujúci zrušiť registráciu, kontaktuje predávajúceho prostredníctvom e-mailu. Registrácia bude zrušená do 2 pracovných dní od prevzatia e-mailu, o čom bude následne kupujúci informovaný. Zrušením registrácie kupujúcemu zaniká nárok na udelenie adekvátnej čiastky bonusu, ktorý ako registrovaný kupujúci do momentu zrušenia registrácie nadobudol a nevyčerpal.

Kupujúci môže zaškrtnutím príslušného políčka pred odoslaním objednávky vyjadriť svoj súhlas v zmysle ust. § 11 ods. 1 zákona č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „ZOOÚ“), aby predávajúci spracoval a uschovával jeho osobné údaje, najmä tie, ktoré sú potrebné pri činnosti predávajúceho týkajúcej sa zasielania informácií o nových produktoch, zľavách a akciách na ponúkaných tovaroch a spracovával ich vo všetkých svojich informačných systémoch. Kupujúci udeľuje predávajúcemu súhlas na dobu určitú do splnenia účelu spracúvania osobných údajov kupujúceho. Predávajúci o splnení účelu spracúvania zabezpečí bezodkladne likvidáciu osobných údajov kupujúceho. Súhlas zanikne v lehote 1 mesiaca od doručenia odvolania súhlasu predávajúcemu a údaje budú následne vymazané.